Wednesday, August 25, 2010

sumting is missing part 3

lame plak tak bukak blog..sibuk sangat kebelakangan nie..ok, part nie aku nak fokus pada si gadis yang di sebut lepas..ingat tak yang aku cakap aku terpegun sejenak bile dia mintak sikat dari aku??waktu itu di dalam bas balik ke Melaka..ya, gadis itu yang aku maksudkan.dia gadis yang sangat cantik, comel yang pernah aku nampak.

nama dia tak perlulah aku beritahu..cukuplah dengan YF..masa semester dua di matriks. kami mula rapat..tak lah rapat mane pon..sekadar kawan, ble terserempak, borak2 jap..cmtu jelah..ade sekali tu, kredit tepon aku tinggal 30sen..aku tepon dia nak abzkan kredit tersebut..masa tu murah..

aku: hello..ape kabau?(org melaka katakan)..
YF: hello..aku ok jer.nape tepon nie?
aku: saje jer..nak abizkan kredit tinggal 30sen lagi nie.ko kat ner??
YF: aku kat Kedah..umah mak teh aku.ade kenduri..tolong2 sket..ko tepon aku??(antara dgr ngan tidak).
aku: nape tak.............. 
(talian terputus, menandakan kredit dh abz)

'ko tepon aku??'...kata2 tersebut terngiang2 di kotak fikiran aku..nape dia cakap perlahan sgt..seb bek aku telinga lintah..tak bleh ker nak tepon ko??atau ko perasan yang aku suka kat ko??perasan betol..aku tenggelam dalam permainan fikran aku sendiri.

memang aku ade sikit suke kat YF 2..sbb dia selambe..tak gedik2 cm perempuan lain..steady..jenis berdikari..lebih suke bergaul ngan lelaki berbanding ngan perempuan...bukan jenis yang feminin sgt..tp serius aku cakap dia cute gle..ble dia senyum, pipi naik mata tersepet sedikit..macam perempuan cina plak..and taste aku memang condong ke arah ke'cina'an..disebabkan aku jenis yang tak pandai nak mengorat perempuan, aku buat2 tak tau jelah..cmner nak cakap 'aku suka kat ko lah'...geli tekak aku bila fikirkan perkataan dan gabungan perkataan-perkataan tersebut..

so, sku relaks jer..cool and steady ble bersama ngan dia..bukan berduaan ok...ramai2..aku nmpak YF lebih memberikan perhatian kepada aku..ble duduk kat meja makan ramai2..YF akan pilih untuk duduk berhadapan aku..'aku tau ko suke aku.sabar2..aku tak kenal ko lagi'..kata2 perasan dalam kotak fikiran aku..

semester dua Kolej Matrikulasi Pulau Pinang tamat..aku pon balik Melaka menaiki bas seperti biasa..tp YF balik ngan mak dia..anak perempuan kan..

~~~to be continue~~~

No comments:

Post a Comment