Wednesday, August 4, 2010

continue 2...

kte sambung cter td...so, dh jd kaki fly pulak aku nie...dhlh time skolah memonteng, mlm2 jd kutu embun pulak..blk kompem subuh time..mak pak aku xtercakap ape dh..mmg anak mereka sorang nie degil tahap gaban..well, thanks to kwn2 aku ms 2..apiz orenji, anas, khalid, yan, nik, haidi, shukor, yap, naza, najib..tp yg stay smpi subo 2 hanya, apiz and haidi and khalid kadang2...so, ktorang merayau 1 melaka..aktiviti utama..kaco org yg tdo kat kaki lima...musim pose lak 2...ade mercun mancis...goreskn mercun 2, letak seblah telinge org2 yg tdo...pas2, lari...mmg melaka bersih pas2...bersih dari kutu tdo kaki lima...ade jasa gak sebenarnye ktorg nie...enjoy punye enjoy, dh masuk form 5...

sblm 2, ms cuti skola...aku kerja kilang buat wayar..smada wayar yang tanam dalam tanah, kat tiang mahupon wayar standard hitam merah...sume buat...kat kilang 2 aku kenal erti kepayahan cari duit..sgt2 susah..bygkan keje xder beza macam org keje full time, tp gaji basic RM300..cukup bulan dapat dlm RM200 lebih jer..keje sebulan jer..dapat gaji tros blah...dari situ aku tanamkn semangat nak belajar tinggi2...aku nak bantu ayah aku...sbb aku anak sulung dalam family...so, mmg tanggung jawab besar...adik beradik pulak ade 7orang...ramai gak kn..jadi, naik form 5 aku dh mule belajar sungguh2..tumpuan dalam kelas terutama dlm kelas Fizik dan Kimia mmg 100%...mane tak, trial SPM jer dh dpt highest dlm kelas lah..hehe tros jd target cikgu2...matematik moden jgn ckp...air jer...90% keatas selambe jer..tp add math, no komen..haha aku nak study kat umah susah..adik2 ramai..diorg mmg xreti dok diam...so, waktu kelas mmg kene 100% fokus...kat umah aku mula blaja jam 12am sampai mengantok...abiz sume buku teks and latihan aku buat smpi 3-4kali...buku novel 'Di Hadapan Pulau' aku khatam 5kali..ms peksa, mmg sedap gle jawab..cume biologi and sejarah, aku dh tutup buku dari pertengahan tahun lg...hahaha sbb aku tak minat..

SPM result aku tak outstanding..mane tak, mase peksa meniru paper Bio dan Sejarah..dua2 paper nie aku dapat 6C..haha padan muke..cukup ngan 2A dan sume credit sudah melayakkn aku untuk masuk ke alam matrikulasi di Penang selama 1tahun...alam matriks pon seronok...best gle...nnt aku sambung lg ye..ngantok pulak...

~~~~to be continue~~~~

No comments:

Post a Comment