Tuesday, August 3, 2010

continue...

Erm, dh masuk 3Biru pon...disinilah bermulanya, warna-warni hidup aku...ok, kat kelas nie aku jmpa blk kawan2 aku dan kawan2 baru...sape xperform kene down graded..hoho so, bercampur2lah budak2 kelasnye..kegagalan lalu still aku pegang dan simpan disamping kenalan2 baru nie...so, aku jmpa sekian name2 kawan2 aku smpai skang...apiz, haidi, anas, dani danial..haidi perkenalankn sukan memanah pada aku...mmg syok rupanya memanah nie...aku pon mule bergiat aktif dalam sukan nie...mase tue memanah kat MPMBB (sebelum jd MBMB) sebelah Jaya Jusco..tiap2 petang aku g training..nek beskal je beb..jauh jgn ckp..adelah dlm 20km..ms 2 xpk jauh pon..redah jer..janji dpt lepas gian memanah..sampai ade skali, shaft tayar belakang patah, menolak dr lapang sasar smapi ke umah...gle beb..20km..perghhh...dr kol 4ptg smpi umah tepat kol 8mlm..mmg pasrah gle2...pas2 aku xpat g memanah lagi..basikal dh ranap..bermula dari situ, tamatlah kisah memanah..tp aku sempat gak ke Sukan Melaka..hehehe

form 3 nie gak aku rapat ngan apiz tehel and hakimi...mmg kemane bersame..kitorg byk lepak kat Kotamas depan Jaya Jusco..mmg ble abz memanah jer, lepak kat situ.men game arcade..murah gle mase 2..50sen jer 1token...nek beskal jer dr umah...semangat gle...memanah n gaming...idopku ms form 3...dh dekat nak PMR nie...mak aku suruh g tuition...aku dengan keras ati membantah...sbb aku xminat sgt2...keje skolah pon xsiap nak tambah lagi ngan tuition..duit lg kuar...mmg xder keje aku nak g...jadi, alternative nye, aku blaja sendiri...paham sendiri..lagi bagus...

peksa time...jawab jelah ape yang tau kn...xtau, tembak jer..hahaha abz peksa, aku cube bekerja...kerja ngan pakcik aku..tolong dia niaga...jual asam pedas kat Parit Jawa, Muar..asam pedas dia mmg terbaik dr ladang...aku xtau ape resepi rahsia dia letak...org jgn cakap..smpi xcukup meja...sanggup menunggu lg 2..keje aku dok basuh pinggan dan kutip pinggan..mmg cm lipas kudung di buatnye ble ujung mggu...menu simple gle penah aku tgk...Asam Pedas dan Telur Dadar...bagi korang logik ker niaga dua jenis jer lauknye...mmg xmasuk akal kan..tp tue lah, jadi jutawan paklong aku 2..Asam Pedas biasanya dimasak ngan ikan pari, ikan tenggiri, ikan cencaru..itu saja...sempatlah aku keje selama 3bulan...masyuk beb..anak buah katakan...Thanks Pak Long..

Skali lg, result time...dup dap, dup dap...aku g amek sendri jer...nnt klau trok, leh prepare mental..aku dapat fair..4A 4B...syukur...xkene marah...hehehe mak ayah aku xderlah hepi sgt, kecewa pon tak..berkat doa dan usaha..pas2, aku pilih masuk kelas aliran Sains...masuk lah 4Sc2...bersama geng2 td...ms form 4 org kate honeymoon year...mmg btol lah beb..mane blaja sgt pon...lantak lah dpt no bape pon...tp jgn ade gagal udah ler..form 4 aku dh mule blaja keluar smpi lewat mlm...kdg2 subuh baru balik...mane tak nye, mmber aku si apiz dapat keta satria 1.3...sempena bufday dia..mmg ligat lah..kitorang pon menumpang skali durian runtuh dia 2..satu Melaka kita orang pusing...pas2 singgah kedai mkn, lepak minum..pas2 merayau lg...masa skola lak, dh pandai ponteng (fly)...masuk skola..pas kehadiran di ambil, kitorg pon blah...panjat tembok setinggi 2meter..pas2 nek keta apis, merayau...tp siang hari, kitorg lepak cyber cafe (cc)...main game counter strike..pas2 dh mule terjebak dalam dunia jamming...fly, lepak cc, jamming...lepak cc sbb nak tunggu jamming bukak kol 2pm..hampir setiap hari macam tue...tp aku fly pon ikut subjek...fizik and kimia mmg subjek fevret aku..biologi dan sejarah sucks...hahaha

~~~~~to be continue~~~~

No comments:

Post a Comment